«Επιχειρηματικό
σχέδιο», «Τιμολόγηση Προϊόντων», «Κατάρτιση Επιχειρηματικού Σχεδίου»...
Αυτοί είναι
μερικοί τίτλοι των εκπαιδευτικών θεμάτων
που περιλαμβάνονται στο επιδοτούμενο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τους
άνεργους δημοσιογράφους που πρόκειται να ξεκινήσει σύντομα.
Στο σύνολο των
300 ωρών εκπαίδευσης οι 32 ώρες αφορούν την ενότητα «Δημοσιογραφική
Επιχειρηματική Δραστηριότητα» και οι 12 την ενότητα «Business Plan». Δηλαδή, θα
εκπαιδευτούν οι άνεργοι συνάδελφοι στην... επιχειρηματικότητα;
Δεν ξέρουμε ποιος
έχει την ευθύνη κατάρτισης του εκπαιδευτικού προγράμματος, αλλά αν πρόκειται για ένα πρόγραμμα που «τρέχει»
με ευθύνη των ενώσεων συντακτών θα περιμέναμε να γίνει πιο προσεκτική επιλογή
των εκπαιδευτικών θεμάτων.
Γιατί όταν το
συνδικαλιστικό κίνημα έχει καταγγείλει το προηγούμενο διάστημα τη δημιουργία
newsroom ως κερκόπορτα κατάργησης θέσεων εργασίας, αλλά και παρέμβασης στο
δημοσιογραφικό έργο, δεν μπορεί να εντάσσεται η «Λειτουργία Newsroom» ως
γνωστικό αντικείμενο στην «αποστολή του σύγχρονου δημοσιογράφου».
Η παρέμβαση του
συνδικαλιστικού κινήματος στη γνωστική διαδικασία παίζει σημαντικό ρόλο. Και θα
πρέπει να ορθώνει μέτωπο στην προσπάθεια διείσδυσης τέτοιων στρεβλών προτύπων
στην δημοσιογραφική εργασία. Εκτός κι αν θεωρούμε ότι έχει τελειώσει το
επάγγελμα και σπρώχνουμε τους συναδέλφους να αναπτύξουν επιχειρηματικές
δραστηριότητες τσαλαβουτώντας στις δημόσιες σχέσεις, στο μάρκετινγκ προϊόντων,
στο διαδίκτυο και τις νέες τεχνολογίες.